All things guitar, Les Pauls, Strats, Teles, Tokai, Ibanez etc. etc. etc.

Moderators: Slowy, Capt. Black

Colour

Capri O
24
47%
Oly White
18
35%
Black
1
2%
Trans white
8
16%
User avatar
BY Bg
#850331
Mike Clayton wrote:
OhFuxk wrote:Orange is winning back now

Yeah it's a bit confusing because isn't orange the new black? :lol:


Dad jokes are the best jokes....
:rofl:
User avatar
BY GrantB
#850342
Bg wrote:
Bg wrote:
SimonHirst wrote:Burn it and play a Gibson :shifty:

Fender for basses, Gibson for guitars... you know it makes sense! No grey areas :D Its a digital fact!


Although I don't actually own any fenders or gibsons :D


Is a Fender with humbuckers a Fibson? I mean, it’s not like they’re being truthful...
User avatar
BY Bg
#850348
RobRoyMcCoy wrote:Interesting that Trans and Oly have split the white vote...

:rofl:


yeah thats not fair, you should add the salmon pink option to split the ridiculous orange votes!!!
User avatar
BY jeremyb
#850363
StrummersOfThunder wrote:Yes orange has it !


It was going to be hard to Trump that colour choice, it got my vote!
User avatar
BY GrantB
#851460
Voxshall wrote:If you used that orange to make Fiesta then my recommendation would be for Faded Tahitian Coral, no doubt in my mind.

Image


Just saying - Tahitian Coral Pink it is.

Update due soon.
User avatar
BY GrantB
#851473
Image
Image

Neck isn't even polished yet. Has a slight blemish on the front. But the back is lovely with the blisters and subtle flame.

Headstock with Fender logo for slowy :winky: :shifty:

Image

Image

Not as dark as it looks here.
User avatar
BY GrantB
#851474
Look how porous the Korina is. This is shellac sealer, grain filler x 1, nitro sealer. I grain filled again after that. Still gonna have to beat back the colour coats to get level.

Image
User avatar
BY Slowy
#851496
GrantB wrote:Headstock with Fender logo for slowy :winky: :shifty:

Good Man! You'll never forget that, will you? :rofl:
User avatar
BY Bg
#851499
GrantB wrote:Look how porous the Korina is. This is shellac sealer, grain filler x 1, nitro sealer. I grain filled again after that. Still gonna have to beat back the colour coats to get level.

Image


Korina is a nightmare, also so bloody soft. I don't care about its mythical properties, never using it again!
User avatar
BY GrantB
#851500
Bg wrote:
GrantB wrote:Look how porous the Korina is. This is shellac sealer, grain filler x 1, nitro sealer. I grain filled again after that. Still gonna have to beat back the colour coats to get level.

Image


Korina is a nightmare, also so bloody soft. I don't care about its mythical properties, never using it again!

And brittle - look at it wrong and it will shear a piece off just ‘cause.
User avatar
BY Bg
#851503
yep, you're a brave man putting a trem in it ;)

To be fair mine was a two pointer - so not much wood left after the posts went in. First stringing and the posts had broken the wood behind. Lesson learned :)

I had an epiphone V that had a metal plate that went were the 2 posts fit to the body, I think thats the solution.
User avatar
BY WellyBlues
#851504
If Korina is so bad how come Reverend only use Korina? Genuinely interested, not stirring. And of course Gibson and others use it occasionally. I would have thought by the comments that it would be too difficult to use for a mass production line situation.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8