Members sound files, tone clips, videos, media

Moderator: Capt. Black

User avatar
BY Cdog
#810679
noob, needz halp!

Basically I want to play with amps, mics and guitar cabs to get cool sounds... and naturally it'd be fun to record those sounds on my PC. I currently have a cheap Tascam interface, but the mic pre's and headphone amp are rubbish. Whatever I get needs to sound really good.

* PC is old but running Win10, preferred interface is USB.
* I like the idea of a mixer
* It'd be nice to record more than 2 tracks at a time? Dunno
* Not sure if this will ever get used beyond the mancave, so don't want to over-capitalise.

So far, I liked the look of the A&H Zedi10 and Mackie Onyx Producer.
But I really have no idea what I'm doing :lol:

Suggestions welcome! :)
Last edited by Cdog on Mon Dec 10, 2018 3:22 pm, edited 1 time in total.
User avatar
BY codedog
#810680
I have a Focusrite Scarlett 2i2, USB powered and very easy to use. You get some useful plugins too. Previously I had a Behringer USB mixer. That was a bit of a pain to use for a noob.

I think JB has an M-Audio? The one with a big knob IIRC.
User avatar
BY Cdog
#810690
Hmmm... the GAS is strong

Soundcraft Notepad 12fx (4xUSB i/o)
Mackie ProFX8 (2xUSB i/o)

I read some complaints about the ZEDi10 for noise in the pres and headphone amp, that's a bit of a turn off. :(
(Not sure if I'd hear the finest of details as I'm not exactly in a soundproof room, but sound quality is top of my list!)
User avatar
BY Lawrence
#810708
I really like the Behringer mixers..I have the XAir 18 which gives you 16 XLR ins and 8 outs....but the smaller one is great too. The mixer apps give you choice - I use both the one on my PC via Ethernet and a cheap Samsung tablet for wireless - got one on my phone too. good internal FX tas well...
User avatar
BY Cdog
#810718
Lawrence wrote:I really like the Behringer mixers..I have the XAir 18 which gives you 16 XLR ins and 8 outs....but the smaller one is great too. The mixer apps give you choice - I use both the one on my PC via Ethernet and a cheap Samsung tablet for wireless - got one on my phone too. good internal FX tas well...


I had perhaps foolishly written Behringer off... bad experience with their little mixers feeling plasticy and cheap. Gotta say tho, that U-PHORIA UMC404HD looks very interesting, especially at the price point :think:
User avatar
BY jeremyb
#810719
Yeah the Behringer stuff is looking really good these days, seriously considering one of their rack mount interfaces for the new band so I can have a ton of outs for each virtual instrument, snare, kick, etc...
#810720
Cdog wrote:
Lawrence wrote:I really like the Behringer mixers..I have the XAir 18 which gives you 16 XLR ins and 8 outs....but the smaller one is great too. The mixer apps give you choice - I use both the one on my PC via Ethernet and a cheap Samsung tablet for wireless - got one on my phone too. good internal FX tas well...


I had perhaps foolishly written Behringer off... bad experience with their little mixers feeling plasticy and cheap. Gotta say tho, that U-PHORIA UMC404HD looks very interesting, especially at the price point :think:


I have a U-Phoria UMC204HD for sale for $100. It's a crazy good interface for that kind of money. Metal casing too.
User avatar
BY bender
#810766
Any reason for wanting a mixer? There are some really great options for interfaces without mixers that would probably give better results. I’d highly recommend Audient interfaces- some of the best sounding built-in preamps out there. And they’re pretty well priced too.
User avatar
BY bender
#810768
Disclaimer: I’m a sound engineer by trade- I’ve used a load of different interfaces, but also have standards that are probably higher than is necessary for these kinds of questions, so definitely take my comments with a grain of salt
User avatar
BY Cdog
#810776
bender wrote:Any reason for wanting a mixer? There are some really great options for interfaces without mixers that would probably give better results. I’d highly recommend Audient interfaces- some of the best sounding built-in preamps out there. And they’re pretty well priced too.


Ya... spose I had this idea in my head about mixers... I'm here to get better ideas!
(Things have changed since I last did any recording :lol: )

I' like a 2 mic channel interface at least, so I can try micing combinations etc. The next model up Audient iD14 has 2x mic inputs, but is realistically over budget. :think:
User avatar
BY bender
#810821
Cdog wrote:
bender wrote:Any reason for wanting a mixer? There are some really great options for interfaces without mixers that would probably give better results. I’d highly recommend Audient interfaces- some of the best sounding built-in preamps out there. And they’re pretty well priced too.


Ya... spose I had this idea in my head about mixers... I'm here to get better ideas!
(Things have changed since I last did any recording :lol: )

I' like a 2 mic channel interface at least, so I can try micing combinations etc. The next model up Audient iD14 has 2x mic inputs, but is realistically over budget. :think:


Yes. The exchange rate has shifted them from pretty well priced to a bit on the pricey side since I first looked at them.

Focusrite USB interfaces are really good too. Rock solid drivers, good sound and great support. I think you get a pretty good stash of free plug-ins with them too (although I could be wrong about that).